Tanker fra blokken (ved Edvardsen i Dokken)

16/06/2009

Ferieminner fra Afrika

Filed under: Dagligliv — eedvardsen @ 22:38

I dag spiste hele kjernefamilien på Pastasentralen i Bergen. Vi havnet ved siden av to franske par som insisterte på å snakke italiensk med de som ryddet der.

Med et lekerom hvor de minste trives, et eneste glass rødvin, rutete duker og fransk og italiensk i øret kom feriefølelsen, type: sommer (selv om jeg jo overhodet ikke har ferie).

Etter en hard og lang dag spiste jeg mye, og det var nok kombinasjonen av metthets- og feriefølelsene (kanskje kombinert med valgkampmodus) som minte meg om Afrika i 2007.

Afrika er en avdeling i Dyreparken i Kristiansand. I Afrika kunne man klappe på og se på afrikanske dyr og kjøpe suvenirer til inntekt for noen fattige et sted jeg ikke lenger husker navnet på. Også var det buffeen! Buffeen hvor man man kunne spise så mye man ville av den ”afrikanske” maten, blant annet ”løveburger”. Selv stappet jeg nedpå fem av sistnevnte. Og ungene gikk selvsagt amok med is og juice. Topp-punktet var nok når de klarte å utvikle en kombinasjonsdrikk av eplejuice og sjokolademelk.

Plutselig kjente jeg en kvalme bre seg i kroppen, og jeg tenke litt på kontinentet hvor folk dør av sult og fattigdom.

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post.

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

